U love me

czwartek, 22 października 2015

Testowanie z Kokardką

Zgłosiłam się i ja do testowania świątecznych karteczek, które są w sprzedaży w sklepie Kokardka. Z trzech propozycji wybrałam kartkę Świąteczna Bombka i po kilku dniach mogłam się cieszyć takim oto zestawem...

Oprócz kartki do testowania otrzymałam katalog sklepu plus świąteczny wzorek w prezencie.
Sam zestaw...
... zawiera instrukcję, bazę do wykonania kartki, kopertę,  igłę, kawałek kanwy firmy Zweigart i mulinę DMC na sortowniku...
Zacznijmy od instrukcji. Instrukcja zawiera dwa schematy - pierwszy z zaznaczonymi backstitchami..
i drugi z backstitchami mniej rzucającymi się w oczy...
Osobiście ja do haftowania korzystałam ze schematu drugiego (zdjęcie robione już po wyszyciu stąd pomarańcz ;)), który uważam że mógłby być w ogóle bez backstitchy gdyż w niektórych momentach kreski i tak nachodziły na symbole.
Pod schematem numer dwa znajduje się też tabelka, która jak dla mnie jest całkowicie zbędna....

Opis backstitchy w tym przypadku nic nam nie daje, natomiast symbole są napisane na sortowniku.
Dwie pozostałe strony instrukcji to opis w kilkunastu językach jak haftować...
 ... wraz z małym schematem jak stawiać krzyżyki i backstitche...
I tutaj kolejna uwaga. Haft ten zawierał mnóstwo krzyżyków mieszanych, czyli dwa krzyzyki w jednej kratce albo trzy czwarte krzyżyka i ćwierć krzyżyki. Uważam, że zamiast instrukcji słownej jak zacząć haftować (na dwóch stronach to samo) lepszym rozwiązaniem byłoby dodanie poglądowych schematów jak te "inne" krzyżyki się haftuje. Myślę też, że dobrze by było zaznaczyć na stronie sklepu, że w tym zestawie znajdują się takowe krzyżyki (wg mnie w tym momencie wzrasta stopień trudności). Gdybym na tą kartkę trafiła trzy lata temu, kiedy to zaczynałam przygodę z haftem, mówię szczerze - rzuciłabym ją w kąt właśnie ze względu na tą różnorodność krzyżykową.
Haftowanie bombki zaczęłam od środka i leciałam plamami kolorów. Igła w zestawie - nie wiem jakiego pochodzenia - jak dla mnie rewelacyjna. Nie kłuje w palce (wiem, że igła do haftu jest ogólnie tępa, ale np w niektórych zestawach spotykałam się z mniej tępymi, po których palce wyglądały jak sitko) i posiada oczko odpowiednio szerokie, że nawlekanie nitki to sama przyjemność. Od teraz jest to moja ulubiona igła do haftów wszelkich, bo poprzednia po dwóch latach mi się ułamała ostatnio.
Tak wygląda "goła" bombeczka...
A tak się prezentuje z backstitchami...
Wpasowanie w bazę nie było problemem...
Sam haft przykleiłam za pomocą dwustronnej taśmy. Tak samo postąpiłam z częścią kartonową, która zakrywa tył haftu. Zdjęć nie robiłam, bo na wielu blogach ten sposób był już pokazywany.
W całości wygląda to bardzo efektownie...
 Bardzo dziękuję sklepowi Kokardka za możliwość wzięcia udziału w testowaniu. Dzieki Państwu  posiadam śliczną karteczkę, która już w grudniu poleci do osoby szczególnie bliskiej memu sercu :)
A Was zapraszam na stronę sklepu Kokardka, gdzie wybór karteczkowy przeogromny.
***
Izabela Hebda - a ja podziwiam tych co haftują kolosy z setką różnych odcieni.










29 komentarzy:

  1. super kartka i jak zawsze perfekcyjny hafcik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U siebie napisałam, że jestem przeciwna pół- i ćwierćkrzyżykowm w tak małych wzorkach i jeszcze na kartki. Na szczęście ja je miałam tylko w oczkach aniołka.W każdym razie twoja karteczka wyszła świetnie.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poradzilas sobie z wyzwaniem bez dwoch zdan. Karteczka wyszla fajnie :) Chociaz haftuje juz kilkanascie lat, takze uwazam, ze te "inne" xxx moglyby sprawiac trudnosc.

    OdpowiedzUsuń
  4. Karteczki piękna i bardzo efektowna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyjątkowo przyjemna bombeczka...

    OdpowiedzUsuń
  6. Slicznie wyszla karteczka!!! Podoba mi sie stweirdzenie: kawalek kanwy :P PO wielkich obrazach taki kawalek na prawde jest kawalatkiem :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Całość prezentuje się rewelacyjnie, zachęca do zakupu :) Lecę zajrzeć do Kokardki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna kartka. Nie lubię, gdy zwór jest tylko z konturami, które często zakrywają symbole i powodują jego nieczytelność :/
    Pewnie igła 24 więc bardziej tępa niż np. 28. Ja 28 nie zamienię już na żadną inną :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna bombkowa karteczka. Gratuluję, że udało Ci się dostać do testerek Kokardki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Strasznie kuszą te kartki. A wzór, z wielu podobnych, które ostatnio widziałam, jest chyba najpiękniejszy - żywe kolory i ciekawa kompozycja.

    OdpowiedzUsuń
  11. Karteczka prezentuje się wspaniale! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie, pięknie i po stokroć pięknie. Cudowna kartka, piękne kolory i jak zawsze efekt oszałamiający :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyszywałam tę karteczkę w zeszłym roku i miałam nie lada problem właśnie z tą mieszanką krzyków, także się przychylam do twojego zdania na temat instrukcji

    OdpowiedzUsuń
  14. efektowne te karteczki

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo ładnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe się ta kartka prezentuje. Zresztą jak większość tych kartek.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)